Siker lesz-e a közösségi roller Gödöllőn?
Nos, mint mondtam, én szeretem, használni is fogom, hiszen nem kell parkolni a városközpontban, ami időben és költségben is számít. Nincs károsanyag kibocsátás, ami szintén jó, kb. benzinre is ráköltenék ennyit, mint a bérlésre, ha kocsival mennék. Nem volt ma meleg, de télikabátban, kesztyűben jó volt rollerezni, élvezetes, még ilyenkor is, tavasszal meg nyáron főleg az lesz. Mi akkor a hátránya? A rollernek semmi, de Gödöllőn a kelet-nyugati irányú bicikli utak nem igazán vannak kiépítve. A Csanakból, Királytelepról vagy Máriabesnyőről bejutni az autók között, a kátyúkat kerülgetve nem egy életbiztosítás. Persze a Blaháról már más a helyzet, ők szerencsések, de jó lehet majd az ipari parkba kijárni is vele. Biztos lesznek balestek. Az autósok nagyon furcsán néztek rám, nincsenek ehhez hozzászokva.
Ott, ahol nincs bringaút, és csupa kátyú, gödör minden (pl. Grassalkovich Antall utca, Mátyás király utca) a kis kerekű rollerek nehezen közlekednek. Az autóval észre sem vehető kátyúk kanyonná növekednek és veszélyessé válnak. Könnyű elhasalni még egy gyakorlott rolleresnek is. Bár gyerekek nem használhatják elvileg, de gyakorlatilag használják. Ez is veszélyforrás lehet.
Ennek ellenére remélem csökkenti a dugókat és a parkolási nehézségeket. Ha lennének bicikli utak rengetegen szoknának át rá. Ha lehetne gyereket szállítani rajta (nem szabad), sokan azzal vinnék reggel a lurkókat a suliba. Ha lenne bringaút, gondolom használhatná 18 év alatti gyerek is, mondjuk, ha 14-től megengedett lenne, sok gyerek ezt választaná a mamataxi helyett. Klassz dolog, kiugrani vele a boltba, tényleg sokkal egyszerűbb, mint kocsival, tömegközlekedéssel, és gyorsabb, mint gyalog. Szóval klassz dolog. Hátha egyszer az infrastruktúra is felkészült lesz erre…