Kirándulj a Kisoroszi szigetcsúcsnál!

Lélegzetelállító panoráma a Duna-kanyarból: a Kisoroszi szigetcsúcs

2022-08-20 14:38

Pest megye egyik legszebb látványosságai közé nyugodtan besorolhatjuk a 31 kilométeres Szentendrei-szigetet északi csücskét, mely beleér a Dunakanyarba, a Kisoroszi szigetcsúcsot. Igaz, most az időjárás nem kedvez a strandolók számára, de nem csak fürödni alkalmas a hely.

Kisoroszi szigetcsúcs

Nyaranta ellepik a strandolók a Kisoroszi szigetcsúcsot

A Kisoroszi szigetcsúcs 1997 óta a Duna-Ipoly Nemzeti Park részét képezi, igazán páratlan kirándulóhely, mely nem csak fürdőzésre alkalmas. Ha a vízhez érve csodáljuk a tájat, egyik oldalon láthatjuk a visegrádi várat a másikon pedig a Börzsöny.
A parttól kicsit beljebb fás-erdős részek borítják, maga a sziget homokos-kavicsos, ezért is kifejezetten kellemes nyáron itt strandolni, illetve vízi sportolni. Kempingezők, túrázók, strandolók szinte ellepik nyaranta a szigetet, még sincs tömegnyomor, a sziget hosszúsága miatt.

Pattanj biciklire és fedezd fel a Kisoroszi szigetcsúcsot!

Biciklivel is érdemes felfedezni a környéket már kicsit kevésbé meleg napokon, van is rá lehetőségünk, hiszen az EuroVelo 6 kerékpárút Duna-parti szakaszán haladhatunk Leányfalunál, majd kompra szállva átjuthatunk a Dunán, majd arról leszállva Szigetmonostort célozhatjuk meg.

A településen van lehetőségünk ebédelni csárdában, fogadóban, ha pedig ezt elfogyasztottuk tovább haladhatunk utunkon, ami mesekönyvbe illő kukoricaföldek mellet vezet, végig követ minket a messziből a Visegrádi-hegység és a Pázsit-tavat is megpillanthatjuk.

Tahitótfaluba érkezve, ah szerencsénk van találkozhatunk helyi árusokkal, akik portékáikat értékesítik házuk kapujánál: gyümölcs, zöldség, sajt és egyebeket.

De Kisoroszi innen még 11 kilométer, így hát folytatva az utunkat mezők, rétek mellett haladva lovakat, szarvasmarhákat láthatunk, illetve erdőn át is haladhatunk.
Kisoroszinál kis utcákon keresztül tekerhetünk, onnan pedig lassan kiérve megláthatjuk a túránk fénypontját: a Kisoroszi szigetcsúcsot. ott megpihenve belélegezhetjük a csodás, friss levegőt, gyönyörködhetünk a panorámában és hálát adhatunk annak, hogy ez a szépséges látvány ennyire elérhető közelségben van nekünk.

Ha látványosságokat szeretnél nézni, Kisorosziban megtalálod

Ne felejtsük el Kisorosziban a Kálvária-dombot és a rajta lévő kápolnát, illetve a katolikus és református templomok is megtekinthetőek a Művelődési Házban kiállított Kisoroszi Helytörténeti Gyűjtemény és Fotóarchívum mellett.

Aktuális híreink

Hírek
Lőrincz Ágnes gödöllői pszichológus, aki a gyermek- és ifjúsági pszichológia terén szerzett jelentős tapasztalatokkal...
A gyermekekkel végzett pszichológiai tanácsadás számos aspektusban eltér a felnőttek terápiájától. A cikkben...
Gödöllő városa 2024. április 27-én 9:00-17:00-ig rendhagyó eseménynek ad otthont, ahol a közösség, a sport...