A legfontosabb tudnivalók a gasztronómiai online marketingben
A gasztronómiai online marketing elengedhetetlen ahhoz, hogy egy étterem hosszútávon sikeresen működjön. Napjainkban olyan telített a piac, hogy nehéz feladatot okozhat kitűnni az éttermek sokaságából. Ehhez azonban minden téren fontos a kiemelkedő teljesítmény, többek között a gasztronómiai online marketingben is.
Weboldal gasztronómiai online marketing szempontból
A gasztronómiai online marketing már csak azért is elengedhetetlen, hiszen digitalizált világunkban az emberek többsége online keresi azt, hogy melyik étterembe látogasson el és mit fogyasszon. Így tehát kulcsfontosságú a szerepe egy igényes, jól átlátható, könnyen használható, vizuálisan szép weboldalnak, mely hűen tükrözi az étterem arculatát. Fontos, hogy a látogató könnyedén megtalálja az étlapot weboldalunkon, ha túlságosan nehezen navigálható, akkor potenciális vendégeket veszíthetünk. Emellett ugyanígy fontos az egyszerű megközelíthetőség, a cím jól láthatósága, pozitív érzést kelt az emberekben, ha térképet is rendelünk hozzá.
Mivel sokan okostelefonjuk használatával keresik fel az éttermet, így érdemes a weboldalt okostelefon kompatibilisként tervezni.
Közösségi média gasztronómiai online marketing szempontból
A gasztronómiai online marketing egyik alapköve a közösségi média. A meglehetősen jelentős mennyiségű konkurencia miatt törekedni kell arra, hogy ezen a téren is kitűnjünk a tömegből. Ugyanakkor pedig manapság már elengedhetetlen a közösségi platformokon való jelenlét. Vannak, akik elsősorban nem is a weboldalt, hanem az étterem közösségi oldalát keresik fel. Elsősorban azt kell megállapítani, hogy melyek azok a platformok, amelyek a leginkább megfelelnek éttermünk bemutatására és a fogyasztókkal való kommunikációra. Ezek, mivel ételekről van szó, leginkább a kép és videó alapú közösségi média oldalak, így a Facebook, az Instagram, illetve esetlegesen a TikTok.
Fontos gasztronómiai online marketing okokból, hogy kiaknázzuk ezen közösségi oldalak adta lehetőségeket. Az ételrendelős applikációk elterjedésével sokan inkább a házhoz rendelés mellett döntenek. Facebook/ Instagram ondalunk segítségével azonban képesek vagyunk átadni az étterem élményt különböző képek és videók használatával, így ösztönözve a felhasználókat arra, hogy inkább látogassanak el hozzánk. Fontos megemlíteni a jó minőségű képek használatát is. Ezen oldalak segítségével egyszerűen tudunk magunkról információkat nyújtani és a vendég visszacsatolásokra is megannyi a lehetőség. Az Instagram még úgymond ingyen reklámot is rejt magában, hiszen a felhasználók megtudnak jelölni helyszíneket. Így, ha eléggé „instagramolható” az éttermünk szebbnél szebb fogyasztói képek születhetnek, melyek emberek sokaságához jutnak el, ezáltal népszerűsítve éttermünket.
Használhatunk fizetett Instagram és Facebook hirdetéseket is a gasztronómiai online marketing részeként.
Összességében tehát a gasztronómiai online marketing nem egy egylépéses egyszerű feladat, így ajánlott szakemberekhez fordulni. Amennyiben nagy szakmai tapasztalattal rendelkező, alapos és precíz szakembert keresel erre a feladatra, fordulj bizalommal Máté Balázshoz. További részletekért: étterem online marketing tanácsadás.